ynznso

ynznso

ynznso

ynznso

۴۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
scgqpg

از آنجا که سال جاری ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت‌انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابت‌ها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.حالا جدیدترین گزارش‌های منتشره از موسسه تحقیقاتی کانالیز، عرضه اسپیکرهای هوشمند گوگل موسوم به گوگل هوم در سه ماهه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی، بسیار بیش‌تر و موفقیت آمیزتر از رقیب قدرتمند خود یعنی اسپیکرهای هوشمند آمازون اکو بوده است.در چند سال اخیر که فروش و عرضه اسپیکرهای هوشمند رونق فراوانی یافته است، رقابت تنگاتنگی میان آمازون و گوگل در گرفته است و هر از گاهی یکی از دیگری در میزان فروش و عرضه سبقت می‌گیرد.با ارائه این گزارش می‌توان دریافت که این دومین فصل پیاپی از سال ۲۰۱۸ میلادی است که اسپیکرهای هوشمند گوگل از آمازون جلو می‌زند و نظر کاربران و علاقمندان به تکنولوژی را به خود جلب می‌کند. این آمارها به خوبی نشان می‌دهد که اسپیکرهای هوشمند گوگل همچنان در جهان از لحاظ محبوبیت، مقبولیت و میزان فروش حرف اول را می‌زنند.


اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند تا در صورت داشتن مشغله، وسائل خانگی خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند و با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.آمازون که نخستین بار در سال ۲۰۱۵ از اسپیکر هوشمند اکوی خود رونمایی کرد، حالا این بار برای دومین بار متوالی سال جاری ۲۰۱۸ میلادی از رقیب دیرینه و قدرتمند خود یعنی گوگل عقب افتاده است.بر اساس اعداد و ارقام ذکر شده در جدول بالا، گوگل که در سه ماهه دوم سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی تنها توانسته بود ۱۶.۹ درصد از سهم بازار این گجت‌ها را از آن خود کند، در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۸، سهم خود را به ۳۲.۳ درصد رسانید. این در حالیست که سهم آمازون که در مدت زمان مشابه سال ۲۰۱۷، ۸۲.۳ درصد بود، در سال جاری ۲۰۱۸ به ۲۴.۵ درصد رسیده است.بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و براین باورند که اسپیکرهای هوشمند سریع‌تر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیش‌تری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.تحلیلگران موسسه کانالیز همچنین می‌گویند انتظار دارند در سال ۲۰۱۸ بیش از ۵۶.۳ میلیون اسپیکر هوشمند راهی بازار شود که می‌توان رشد سریع آن را بالاتر از ابزارهای واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و همچنین ابزارهای پوشیدنی دانست.
منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

شیائومی قصد دارد لوازم خانگی هوشمندی به بازار عرضه کند که با گوگل اسیستنت کار می‌کنند. لامپ‌های هوشمند این شرکت با پشتیبانی از گوگل اسیستنت به‌زودی به بازار عرضه خواهد شد. Arrayمنبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

تست‌های بنچمارکِ انجام شده روی نسخه‌ی ۲۰۱۸ مک‌بوک پرو، از سرعت فوق‌العاده بالای حافظه‌ی SSD این دستگاه نسبت به محصولات هم‌رده‌ی خود حکایت می‌کند.Arrayمنبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

به نقل از ،Inside the games مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۲۰ اعلام کردند که در زمان برگزاری این بازی‌ها از دستگاه‌ها تشخیص چهره برای شناسایی مسئولان، ورزشکاران، کارمندان و اهالی رسانه استفاده می‌شود.

چهره تمامی این افراد قبل از شروع بازی‌ها عکسبرداری می‌شود و در حافظه دستگاه ذخیره خواهد شد.

شرکت NEC سازنده این دستگاه‌هاست. این دستگاه‌ها به برقراری امنیت چهل استادیوم، مرکز رسانه‌ای و دهکده المپیک کمک می‌کند.

مدیر اجرایی بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ اظهار امیدواری کرد که استفاده از این تکنولوژی باعث افزایش امنیت بازی‌ها شود. پیش از این از تکنولوژی تشخیص چهره در بازی‌های یونیورسیاد ۲۰۱۷ در چین‌تایپه استفاده شده بود.

2323

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، نوت 9 در سایز 6.4 اینچ از نوع QHD سوپرامولد بوده و قلم استایلوس S Pen آن بازطراحی شده است.{لینک}

قیمت نوت 9 با 128 گیگ حافظه 1000 دلار و با 256 گیگ 1250 دلار برای بازار غرب تعیین‌شده و از 24 اوت پیش‌فروش جهانی آن آغاز می‌شود.

یکی از اهداف طراحان انجام گیم با نوت 9 بوده است که به‌صورت دیفالت گیم Fortnite روی آن نصب‌شده است. گفتنی است باتری روی نوت 8 معادل 3300 میلی‌آمپر ساعت بود که در نوت 9 به 4000 میلی‌آمپر ارتقاءیافته است.

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

رونمایی از نوت ۹ سامسونگ / عکس

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

به گزارش ایسنا، با آغاز عصر پروازهای فضایی دو واژه به فرهنگنامه ها اضافه شد. روس ها مردان فضایی خود را "کاسمونافت"(cosmonaut به روسی: космона́вт) می نامیدند و آمریکایی ها "آسترونات"(به انگلیسی: astronaut) که روزنامه نگاران با سلیقه ایرانی در آن دوره واژه های "کیهان نورد" را برای سرنشینان ناوهای کیهانی روسی و فضانورد را برای خدمه سفینه های فضایی آمریکایی ابداع و در بسیاری از متن های خبری و مقالات از آنها استفاده می شد. در آغاز قرن بیستم و وارد شدن چین به عرصه پروازهای سرنشین دار گرچه در فارسی از واژه فضانورد برای خدمه ناوهای سرنشین دار چین استفاده شد اما در بسیاری از منابع غیرفارسی زبان کلمه "تایکونات"(taikonaut) برای سرنشینان ناوهای "شنژو" چین استفاده شد. آنطور که از خبرها بر می آید به زودی واژه دیگری به این سه کلمه اضافه خواهد شد: تورکونات(türkonaut)!

براساس خبری که خبرگزاری روسی"تاس" منتشر کرده, بنا به دستور اردوغان رئیس جمهور ترکیه, سازمان فضایی این کشور به زودی با اهدافی بلندپروازانه از جمله قرار گرفتن در سطح بالایی از فناوری فضایی و فرستادن انسان به فضا تشکیل خواهد شد. بنا به خبر تاس, به نقل از فاروق اوزلو(Faruk Özlü) وزیر فناوری و صنعت ترکیه این کشور قبل از پایان یافتن سال جاری, سازمان فضایی خود را با هدف تمرکز فعالیت ها در زمینه فضانوردی و ایجاد پیوندهای بین المللی رسما ایجاد خواهد.

وی گفته است که یکی از اهداف اصلی این سازمان فرستادن فضانورد به فضا است و دولت ترکیه برای ایجاد سازمان ملی فضایی که یکی از مهمترین اولویت های این دولت بشمار می رود 6 میلیارد دلار اختصاص داده و امیدوار است تا سال 2023 کاملا به اهداف تعیین شده برسد.

ستاد سازمان فضایی در آنکارا خواهد بود اما محل فعالیت اصلی که هنوز به طور دقیق روشن نشده دارای قلمرو 500 هکتار است که 100 هکتار برای ساخت یک مرکز ویژه به توسعه فناوری های فضایی اختصاص خواهد یافت.

اوزلو در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: "ما با کشورهای متخصص در آموزش فضانوردان تماس گرفتیم. هزینه این کار در ژاپن 25 میلیون دلار است. اما ترکیه پیشنهادات روسیه و آمریکا را هم ارزیابی خواهد کرد.

بعد از اعلام این خبر, واژه "تورکونات" در فضای مجازی بوجود آمد و به کلمات قبلی مترادف با مسافران به ماوراء جو اضافه شد و با توجه به تصمیم جدی دولت ترکیه برای ایجاد سازمان فضایی این کشور هیچ بعید نیست که به زودی شاهد افزودن این واژه به فرهنگنامه فضانوردی باشیم.

انتهای پیام

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، سامسونگ HW-N950 و HW-N850 دو ساندبار پریمیوم هستند که رونمایی شده و از اواخر این ماه راهی بازار می‌شوند.{لینک}

هر دو ساندبار به فناوری دالبی اتمز و DTS:X با صدای سه‌بعدی و بلندگوهای بالا و بغل مجهز هستند. مدل 950 با 4 اسپیکر و دو سوراند بی‌سیم مجموع کانال 7.1.4 را به رخ می‌کشد که بیشترین کانال موجود برای یک ساندبار محسوب می‌شود. اما مدل 850 با اسپیکر اصلی و ووفر تعریف‌شده 5.1.2 کانال دارد.

این دو محصول از اول سپتامبر در هلند عرضه خواهد شد و مدل 950 به قیمت 1500 یورو و مدل 850 نیز به قیمت 1000 یورو فروخته خواهد شد.

ساندبارهای جدید هارمن با برند سامسونگ

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، عدد حاصل بسیار مهم است و درست زمانی که خیال می‌کنید به وزن ایدئال رسیده‌اید، متوجه می‌شوید که بیشتر از عدد نشان داده شده هستید. به همین خاطر مهندسان معتقدند وزنه‌ها به شما راست نمی‌گویند.{لینک}

راجر کِمپ از دانشگاه لنکستر می‌گوید دستگاه‌های موجود مبتنی بر اختراع قرن 18 ریچارد سالتر (تعادل فنر)هستند که توسط اهرم نگه‌داشته شده و یک‌قطب آن به شماره‌گیر متصل است و با فشرده شدن، شماره‌گیری انجام‌شده و وزن نشان داده می‌شود.

اما این مکانیسم اندازه‌گیری به‌راحتی خم‌شده و دقت در اندازه‌گیری را دچار خطا می‌کند. بنابراین نمی‌توان تضمین کرد دقت واقعی یک دستگاه خریداری‌شده چقدر است.به گفته راجر اگر فکر می‌کنید که مدل دیجیتال اعداد را واقعی‌تر نمایش می‌دهند، در اشتباهید چراکه جادوگر الکترونیکی نیز به روشی مشابه کار می‌کند و در دل خود یک پرتو انعطاف‌پذیر داردکه هنگام رفتن روی وزنه خم می‌شود.سنسورهای فشارسنج روی این پرتو اندازه‌گیری شده و سیگنال ساخته‌شده به‌صورت عددی روی صفحه نمایشگر دیده می‌شود.

به گفته پروفسور کمپ دستگاه‌های مکانیکی با عواملی مانند سایش، خم شدن اهرم یا خاک گرفتن حفره‌های یاتاقان روی فنر درصد خطای بیشتری را نشان می‌دهند  اما وزنه‌های دیجیتال عمر پایدارتری داشته و تست کالیبراسیون مقیاس دستگاه‌های دیجیتال را آسان‌تر می‌کند و درعین‌حال، قابل تنظیم مجدد با دست نیز هست.

اما درمجموع به مقیاس‌های الکترونیکی برای اندازه‌گیری دقیق نمی‌توان اعتماد کرد.

واقعیت این است که قرن‌هاست خواندن دقیق وزن یک مشکل پیچیده بوده و از سوی دیگر تعریف طبیعی از وزن وجود ندارد. مفهوم به وجود آمده برای وزن، تجاری است و اندازه‌گیری واقعی بسیار سخت است.

از سال 1879 اندازه‌گیری با LE Grand Kilo انجام می‌شود که  یک میلهٔ استاندارد ساخته‌شده از آلیاژ پلاتینیوم ـ ایریدیوم در داخل مجموعه‌ حفاظ‌های تودرتو است که آن را از آلودگی و استفادهٔ نامناسب حفظ می‌کند و در ادارهٔ بین‌المللی اوزان و مقیاس‌ها در شهرِ سور، در حومهٔ پاریس نگهداری می‌شود.

 

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

پژوهشی جدید درمورد مقدار نمکی که برای بدن مناسب است، مباحثی ایجاد کرده‌ است.Arrayمنبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، بعد از ماینکرافت 144 میلیونی و تتریس 170 میلیونی، بازی جی تی ای 5 با فروش 90 میلیونی در مقام سوم تاریخ جای گرفت و بیشتر از بقیه بازی‌ها برای سازنده خود سود خالص آورده است.{لینک}

حتی برترین فیلم‌های تاریخ مانند جنگ ستارگان و یا بربادرفته نیز که حدود 3 میلیارد دلار فروش کرده‌اند به رقم 6 میلیارد دلاری جی تی ای 5 نمی‌رسند.

اتومبیل دزدی بزرگ 5 بازی ویدئویی اکشن-ماجراجویی است که «راک استار نرث» آن را توسعه داده و راک استار گیمز نیز ناشر آن است. ساخت این بازی 270 میلیون دلار هزینه در برداشت که دومین بازی پرهزینه جهان نیز محسوب می‌شود. می‌توان آن را به‌طور اختیاری از دید سوم شخص یا اول شخص بازی کرد. و سپتامبر 2013 برای پلی استیشن 3 و ایکس باکس 360 منتشر شد. علاوه بر پلی استیشن و ایکس باکس روی پلتفرم مایکروسافت ویندوز نیز کار می‌کند.

 

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso