ynznso

ynznso

ynznso

ynznso

۳۱ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
hrduqu

 

به گزارش خبرآنلاین، اخیراً ارسال پیام به‌صورت فوروارد نشان‌دار شده است و حالا با ایجاد محدودیت نمی‌توان مانند سابق پیام‌ها را به‌صورت نامحدود فوروارد کرد و تنها می‌توان پیام را به 20 گروه بین‌المللی ارسال کرد. در هند با 200 میلیون کاربر این رقم به 5 پیام فوروارد شده محدودشده است.{لینک}

از سوی دیگر کاربران هندی زین پس نمی‌توانند پیام‌های حاوی ویدئو و عکس را که قبلاً به‌صورت سریع فوروارد می‌کردند، فوروارد کنند.

مدیران کمپانی در پستی ضمن تعریف استراتژی جدید نوشتند: این تصمیم خصوصی ماندن واتس‌اَپ را تضمین می‌کند.{لینک}

انتشار برخی اخبار نادرست توسط کاربران هندی در واتس‌اَپ و بازتاب منفی آن باعث شد تا چنین تصمیمی برای همه کاربران گرفته شود. فیس‌بوک به‌عنوان مالک واتس‌اَپ در بخش مربوط به اخبار جعلی، شایعه بودن اخبار اخیر در هند را گوشزد کرد.

 

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
rxipvh

سیامک زارعی قنواتی افزود: در حال ایجاد یک رشته PHD طب سنتی به صورت مشترک با دانشگاه‌های چین هستیم که توانمندی‌های اولیه این مهم در دانشگاه مشهد با توجه به وجود دانش آموختگان طب سنتی و چینی که در کشور بی نظیر هستند وجود دارد.

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی این رشته درخواست ایجاد آن را داده‌اند که تاکنون، موفق به دریافت موافقت وزارت بهداشت شده و مقدمات اولیه این امر انجام شده است.

زارعی  تاکید کرد: در حال حاضر در حال رایزنی هستیم که این برنامه را به صورت یک برنامه مشترک با دانشگاه‌های چین (پکن و یا هنگ کنگ) برگزار کنیم؛ به صورتی که دانشجویان دوره‌هایی را هم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و هم در دانشگاه‌های چین که از این نظر در جهان قوی است، بگذرانند.

زارعی قنواتی گفت: ارتباط گیری با دانشگاه‌های استرالیا نیز در حال انجام است که این مورد نیز در سال جاری دنبال خواهد شد و از دیگر برنامه‌های ما در این سال ورود به مرکز نوع دوی یونسکو و همکاری با WHO در فاز اجزایی است.

 

5656

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
xnelty

به گزارش ایسنا، گوردون گلد، فیزیکدان آمریکایی 17 ژوئیه 1920 در شهر نیویورک متولد شد.

گلد به طور گسترده اما نه به طور جهانی بخاطر اختراع لیرز شناخته شده است اما این در حالی است که بعضی افراد معتقدند "تئودور هَرولد تد مِیمَن" (Theodore Harold "Ted" Maiman) مخترع اصلی لیزر است.

گلد فرزند اول از سه فرزند خانواده بود. او دوران کودکی خود را در شهرک اسکارس‌دیل در نیویورک و تحصیلات متوسطه خود را نیز در دبیرستان اسکارس‌دیل گذراند.

پس از اتمام دوره متوسطه نیز موفق به اخذ مدرک لیسانس فیزیک از کالج هنرهای آزاد "یونین" (Union College) در نیویورک شد.

گلد همچنین مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته نورشناسی و طیف‌سنجی را از "دانشگاه ییل"(Yale University) دریافت نمود.  

بین مارس 1944 و ژانویه 1945 او در" پروژه منهتن" مشغول به کار بود، اما پس از مدتی به دلیل فعالیت‌هایش در حزب کمونیست ایالات متحده آمریکا از پروژه اخراج شد.

پروژه منهتن نام پروژه‌ای است که به ساخت بمب اتم انجامید و در زمان جنگ جهانی دوم  از آن استفاده شد. این پروژه با محوریت آمریکا و همکاری بریتانیا و کانادا اجرا شد.

در سال 1949، گلد به دانشگاه کلمبیا رفت تا مدرک دکتری خود در رشته نورشناسی و طیف‌سنجی را از آن دانشگاه اخذ کند.

در دوران پس از جنگ او برای شرکت‌های مهندسی خصوصی کار می‌کرد و همزمان نیز  به تدریس در دانشگاه‌های مختلف از جمله "سیتی کالج نیویورک"(City College of New York) و "دانشگاه کلمبیا"(Columbia University) و "مدرسه مهندسی تاندن دانشگاه نیویورک"(New York University Tandon School of Engineering) نیز مشغول بود.

گلد در سال 1956 ایده استفاده از "پمپاژ نوری"(optical pumping) برای القا "میزر"(Maser) را پیشنهاد کرد و درباره این ایده با "چارلز هارد تاونز"(Charles Hard Townes) نیز صحبت کرد.

میزر دستگاهی است که امواج الکترومغناطیسی منسجم را از طریق تقویت ناشی از انتشار تحریک شده تولید می‌کند.

با کمک چارلز هارد تاونز و دیگر محققان او موفق به توسعه لیزر شد. در سال 1978 او برای اختراع "تقویت کننده لیزر "(laser amplifier) توسط انجمن اداره ثبت اختراع به عنوان مخترع سال برگزیده شد.

او همچنین در طول حیات موفق به اختراع بسیاری از دستگاه‌های لیزر مورد استفاده در صنعت و پزشکی نیز شده بود.

گوردون گولد در 16 سپتامبر 2005 و در سن 85 سالگی در نیویورک درگذشت.

انتهای پیام

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
xwhkgk

این سیاره تازه متولدشده در مسیری از میان «دیسک پیش سیاره‌ای» اطراف یک ستاره کوتوله جوان موسوم به PDS 70 در حال حرکت است.«دیسک پیش سیاره‌ای» درواقع صفحه‌ای متشکل از غبار و گاز متراکم است که حول ستاره‌های جوان گردش می‌کند.

این تصویر که با استفاده از ابزار شکارچی سیاره تلسکوپ موسوم به SPHERE تهیه‌شده است، اولین تصویری است که از یک سیاره در حال شکل‌گیری درون دیسک پیش سیاره‌ای موجود در اطراف یک ستاره جوان گرفته می‌شود.این ابزار با استفاده از طول‌موج‌های مختلف به مشاهده سیاره جدید پرداخت و توانست اتمسفر آن را مشخص کند.

بر اساس این مشاهدات سیاره جدید که PDS 70b نام‌گذاری شده، یک سیاره گازی عظیم با ابعادی چند برابر سیاره مشتری است. دمای سطح این سیاره به 1000 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که تقریباً دو برابر دمای سطح گرم‌ترین سیاره منظومه شمسی، یعنی عطارد است.

تصویر به‌دست‌آمده از VLT نشان می‌دهد در جریان شکل‌گیری این سیاره جدید، فضاهای خالی بزرگی در دیسک پیش سیاره‌ای ایجادشده است. داده‌های به‌دست‌آمده از این تلسکوپ اطلاعات ارزشمندی را درباره شکل‌گیری سیارات در اختیار می‌گذارد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Astronomy and Astrophysics منتشرشده است.

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
sfblwy

پژوهش جدیدی نشان می‌دهد که شاید پوشش‌های گرافینی، توانایی کنترل فرآیند تبخیر آب را از سطوح گوناگون داشته باشند.این پژوهش که با همکاری گروهی از پژوهشگران "آکادمی علوم چین" (CAS) انجام شده است، فعل و انفعالات میان مولکول‌های آب و سطوح گوناگون پوشیده از گرافین را بررسی می‌کند.دکتر "یونگفنگ هوآنگ" (Yongfeng Huang)، نویسنده ارشد این پژوهش گفت: تبخیر قطرات آب، پدیده پیچیده‌ای است و نقش مهمی را در طبیعت و صنعت بر عهده دارد. درک مکانیسم تبخیر در مقیاس اتمی و کنترل میزان تبخیر، برای کاربردهایی از جمله انتقال گرما و کنترل دمای بدن مهم است. در هر حال، پدیده تبخیر آب، به صورت یک چالش قابل توجه باقی مانده است.آزمایش‌های این گروه پژوهشی نشان داد که یک پوشش گرافینی، با سرکوب میزان تبخیر روی سطح‌های هیدروفیلی و سرعت بخشیدن به تبخیر روی این سطوح، تبخیر آب را کنترل می‌کند.هوآنگ افزود: ما دریافتیم هنگام پوشیده شدن سطح هیدروفیلی با گرافین، خط تماس قطرات آب، به خاطر تنظیم زاویه رطوبت، به طور چشمگیری کوتاه یا طولانی می‌شود.پژوهشگران سعی داشتند با این بررسی، ساختار خاص تبخیر به واسطه گرافین را در مقیاس اتمی مشخص کنند. برای این کار، آنها، شبیه‌سازی‌های پویای مولکولی را در مورد تبخیر قطرات آب و روی سطوح دارای پوشش گرافین و بدون این پوشش انجام دادند.

پژوهشگران برای نخستین بار، مکانیسم اتمی را برای تبخیرهای زیرلایه‌ای نشان دادند. آنها دریافتند که مولکول آب، پیش از تبخیر، حالت جدیدی را شکل می‌دهد.هوآنگ ادامه داد: تحلیل‌های بیشتر نشان داد که تراکم آب در مراحل گذر به تبخیر، به بالاترین خود می‌رسد و سپس، در هنگام دور شدن از زیرلایه ها، کاهش می‌یابد. نتایج بررسی‌های ما، کشف مهمی در مورد تبخیر به واسطه گرافین محسوب می‌شود و راههای جدیدی را برای کنترل فرآیند تبخیر نشان می‌دهد. این نتایج، در انتقال گرما، چاپ و حوزه‌های مربوط، کاربرد خواهند داشت.پروفسور "جیمز اسپریتلز" (James Sprittles)، از "دانشگاه واریک" (University of Warwick) انگلستان و از بررسی‌کنندگان این پژوهش گفت: گروه پژوهشی دکتر هوآنگ موفق شده است با استفاده از آزمایش‌های مبتنی بر شبیه‌سازی پویای مولکولی، بینش شگفت‌آوری در مورد مکانیسم مولکولی حاکم بر قطرات آب ارائه دهد.این پژوهش نشان می‌دهد که رطوبت، تنها بر تغییر میزان تبخیر موثر است و موضوعات جالبی را برای پژوهش‌های آینده مانند چگونگی تاثیرات مولکولی ارائه می‌دهد.این پژوهش، در مجله "2-D Materials" به چاپ رسید.
منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
fghwzp

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یکی از دانشجویان دانشگاه "لافبورو" انگلیس یک جت‌پک زیرآبی چاپ سه‌بعدی طراحی کرده است.

این جت‌پک که "CUDA " نام دارد به طور کامل با استفاده از چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است.

"آرچی اَ براین"(Archie O’Brien) طراح این جت‌پک گفت: طراحی و ساخت این جت‌پک بخشی از پروژه دانشجویی من بوده است و ایده طراحی آن نیز سال گذشته در ذهنم ایجاد شد و اکنون امیدوارم تا سال 2019 به فروش برسد.

براین برای ساخت CUDA با شرکت چاپگر سه‌بعدی" 3D Hubs" همکاری کرده است. در مجموع این جت‌پک شامل 45 قطعه چاپ سه‌بعدی است. به گفته براین این دستگاه می‌تواند کاربر را با سرعت 12 کیلومتر در ساعت حرکت دهد.

طبق گفته‌های 3D Hubs ، این جت‌پک می‌تواند در کمتر از 10 دقیقه زیر آب مونتاژ شود.

براین ابتدا قصد داشت موتور یک جت اسکی را در درون این جت پک قرار دهد، اما سپس نظرش عوض شد و یک سیستم پیشران قدرتمند طراحی کرد.

براین در ادامه افزود: CUDA با سیستم قدرتمند پیشرانش و حمل آسانش اکنون سریع‌ترین جت‌پک در جهان است.

کاربران می‌بایست این جت‌پک را مانند یک کوله‌پشتی بپوشند و پس از پوشیدن، باید بدن خود را در مسیری که می‌خواهند به سمت آن حرکت کنند، حرکت دهند.

برای کنترل سرعت نیز کاربران می‌توانند از یک سیستم ماشه‌ای دستی که در جت پک تعبیه شده است، استفاده کنند.

شرکت 3D Hubs افزود: هدایت این جت پک همانند هدایت یک هواپیما است، زیرا پیش از انجام چرخش در این جت پک، کاربران باید سرعت خاصی داشته باشند.

باتری لیتیوم-یون که در این دستگاه استفاده شده است نیز قابل جدا شدن است .

براین قطعات جت‌پک را با "رزین اپوکسی"(epoxy resin) پوشش داده و از "عایق سیلیکونی"(silicone seals) برای پوشش درب باتری استفاده کرده است تا آب نتواند در آن نشت کند.

این جت پک پیشرفته از سایر فناوری‌های زیرآبی ساخته شده، بسیار ارزان‌تر است و طراح آن معتقد است حتی می‌توان از آن در عملیات غریق نجات نیز استفاده کرد. گرچه طراح آن هنوز قیمت این دستگاه را مشخص نکرده است اما ممکن است این دستگاه با قیمت 17 هزار دلار به فروش برسد.

انتهای پیام

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

بیشتر انسان‌ها از شیر در رژیم غذایی خود استفاده کرده و این ماده غذایی را بسیار دل‌چسب و دوست‌داشتنی می‌دانند که ارزش غذایی بالایی دارد. به‌طورکلی شیر و محصولات لبنی به‌دست‌آمده از آن در همه سنین دارای طرفداران زیادی بوده و در انواع مختلف و به اشکال گوناگون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در قرون اخیر جمعیت زمین با افزایش زیادی روبه‌رو شده و به همین دلیل شناسایی منابع غذایی جدید، دارای اهمیت زیادی است. از سوی دیگر اگر شما اهل ماجراجویی بوده و از رژیم غذایی عادی خود خسته شده‌اید، دانشمندان برای شما یک پیشنهاد ویژه دارند: شیر سوسک!

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشرشده در این رابطه، دانشمندان دریافتند که شیر سوسک که از نوعی سوسک خاص تهیه می‌شود دارای خواص غذایی بسیار بیشتری به نسبت شیر گاو بوده و برای بشر مفیدتر است. تیمی بین‌المللی از پژوهشگران در مطالعات خود به بررسی و آنالیز شیرابه موجود در سیستم گوارش میانی نوعی سوسک پرداختند که ازنظر تخصصی با نام شیر سوسک شناخته می‌شود.

این مایع سرشار از پروتئین و بسیار مغذی برای تغذیه سوسک‌های نوزاد استفاده‌شده و پژوهشگران در پی آن هستند تا امکان استخراج این ماده را به میزان زیاد از سوسک‌ها فراهم کرده و یک ابر غذای بسیار غنی تولید کنند. به گفته دانشمندان، این ماده غذائی به‌تنهایی دارای تمامی مواد غذایی موردنیاز بدن انسان بوده و می‌تواند پروتئین، چربی، شکر و ... را برای انسان تأمین کند.

در خاتمه باید به این خبر خوب اشاره‌کنیم که دانشمندان در حال حاضر به موضوع تهیه مزارع پرورش سوسک و مراکز تهیه لبنیات به‌دست‌آمده از این حشره فکر نمی‌کنند و اصولاً در حال حاضر برنامه‌ای برای افزودن این ماده غذایی به سفره انسان‌ها و رژیم غذایی بشر وجود نداشته و دانشمندان در تلاش هستند تا با استفاده از فرمول این ماده غنی ازنظر غذایی، نوعی ابر غذا برای نسل‌های آینده تهیه کنند که قطعاً با مشکلات کمبود منابع غذایی روبه‌رو خواهند شد.

 

5656

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، سرفیس گو در سایز 10 اینچی و مجهز به ویندوز 10 شکل و شمایلی شبیه سرفیس پرو دارد اما ازنظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر طراحی‌شده است. {لینک}

این تبلت از اوت 2018 قابل‌خرید است و از امروز نیز می‌توان سفارش خرید داد.

شباهت سرفیس گو مانند مدل سرفیس پرو 3 است که رزولوشنی معادل 1800 در 1200 پیکسل و با نسبت 3:2 طراحی‌شده است.

پردازنده سیستم از نوع پنتیوم Gold 5515Y است که نسل هفتم بوده و دو هسته‌ای است. سی پی یو به‌صورت بدون فن طراحی‌شده و داغ نمی‌کند. پورت یو اس بی تایپ سی قابل‌توجه است.

مدل مجهز به 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه eMMC و وای فای به قیمت 399 دلار و مدل مجهز به 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه eMMC و وای فای به قیمت 549 دلار تعیین‌شده است.

موس برای این تبلت 34.99 دلار و قلم آن نیز 99 دلار به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

مدل مجهز به LTE سرفیس گو نیز آخر 2018 راهی بازار خواهد شد.

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

 

به گزارش خبرآنلاین، تاکنون تحقیقات زیادی درباره اینکه آیا کار زیاد برای مردان منجر به دیابت می‌شود یا خیر انجام‌شده و این امر مسلم شده است که کار زیاد رابطه‌ای با دیابت در مردان نداشته و برعکس، اگر مردی بیشتر کار کند، کمتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌گیرد.(منهای کارهای استرس‌زا)

تحقیق جدید از روی آنالیز دیتای 2003 کانادایی‌های 35 تا 74 ساله انجام و در مجله BMJ Open Diabetes Reaserch and Care منتشرشده {لینک} که نشان می‌دهد 63 درصد از زنانی که بین 35 تا 40 ساعت در هفته کار می‌کردند، در معرض ابتلا به دیابت قرار گرفتند.

در این تحقیق دیتای 7 هزار کارمند کانادایی موردبررسی قرار گرفت و در کنار ساعت کاری، فاکتورهای دیگری مانند جنسیت،وضعیت تا هل، محل تولد، قومیت، والدین، محل اقامت، شرایط بهداشتی، سبک زندگی و شاخص توده بدن(BMI) نیز مورد تحلیل قرار گرفت.

نکته دیگر ثابت نشدن ابتلا به دیابت برای افرادِ در معرضِ دود سیگار و الکل بود، اما درهرحال معلوم شد زنانی که زیاد کار می‌کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت قرار می‌گیرند و توصیه شد تا زنان کمتر کار کنند.

بیش از 425 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند که نیمی از آن‌ها از بیماری خود مطلع نیستند. این رقم در آمریکا 30 میلیون نفر بوده و 7 میلیون نفر نمی‌دانند مبتلابه دیابت هستند.

 

5656

 

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰

همراه اول در این نمایشگاه، جدیدترین محصولات و خدمات سازمانی، راهکارهای هوشمندسازی و اینترنت اشیا را در غرفه خود ارائه می کند. علاوه بر این در حوزه هوشمندسازی و‌اینترنت اشیا هوشمند سازی شبکه انرژی، مدیریت هوشمند ناوگان حمل و نقل، نمایش شهر هوشمند از طریق واقعیت افزوده و در حوزه محصولات و خدمات سرویس شماره مجازی، خط ویژه سازمانی، چتر دیتای سازمانی، بسته های اشتراکی و اختصاصی دیتا، شبکه خصوصی مجازی موبایل و شبکه اختصاصی امن همراه در این نمایشگاه حضور دارد.

همچنین طرح تعویض رایگان سیمکارت به یوسیم و فروش سیمکارت ویژه ۱۰۰ هزار تومانی از دیگر برنامه های همراه اول در این نمایشگاه است.

2121

منبع
  • ynznso ynznso