ynznso

ynznso

ynznso

ynznso

۱۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
چگونه با شرایط سخت زندگی شخصی و کاری کنار بیاییم

براساس آخرین خبرها، ریزرفون ۲ در تاریخ  ۱۰ اکتبر برابر با ۱۸ مهرماه به‌صورت رسمی در رویدادی بزرگ در هالیود معرفی می‌شود.منبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
تعرفه‌های ویژه ایرانسل برای حجاج سال ۹۷ اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :
سرویس علم و فناوری- در ظاهر شبیه انسان است اما در واقع عروسک شبیه‌سازی شده بیمار است که برای مصارف پزشکی و تشریح دانشجویان رشته پزشکی در روسیه ساخته شده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این عروسک قادر به خونریزی، ادرار و جیغ زدن است. قد این عروسک شش فوتی یا 183 سانتی متر است و وزن آن 70 کیلوگرم است و 40 تا 50 ساله به نظر می‌رسد. این عروسک‌ها می‌توانند دچار خستگی و تشنج و همچنین حالت خونریزی شوند.

این دستگاه در شهر کازان ساخته شده و می‌تواند به پزشکان، دانشجویان و پرستاران برای آموزش و بررسی موقعیت‌های مختلف بیماری همراه با سرفه، فریاد، جیغ، خونریزی و تشنج کمک کند.

شرکتی که آن را ساخته مدعی است که بالاترین استاندارد از نظر شباهت به واقعی بودن وضعیت در این عروسک‌ها به کار گرفته شده است. 

شرکت Eidos در کازان روسیه شهری در هزار کیلومتری مسکو، سازنده این عروسک شبیه‌سازی‌شده است. این عروسک‌ها همچنین قابلیت نشت مایعات از چشم، بینی و دهان را نیز دارند.

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
هوش هیجانی خود را با سه سؤال بهبود دهید

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگرچه ماموریت علمی جانشین تلسکوپ کپلر یعنی ماهواره کشف و شناسایی سیارات فراخورشیدی موسوم به "تس" (TESS) در حال حاضر در حال انجام است، اما گویا هنوز کار ناسا با تلسکوپ فضایی کپلر تمام نشده است.

دانشمندان ماموریت کپلر، این کاوشگر فضای عمیق را بیدار کرده‌اند تا باز هم داده‌های علمی را جمع آوری کند. هرچند هیچ اطلاعی از میزان سوخت باقی‌مانده و امکان عملیات دوباره آن در دست نیست و هیچ چیز در مورد موفق بودن این عملیات نمی‌توان گفت.

تلسکوپ فضایی کپلر که در ماه مارس سال ۲۰۰۹ پرتاب شده است، تا الان نیز از آن چه که از آن انتظار می‌رفت، فراتر رفته است. چرا که ماموریت اصلی برای مدت سه سال و نیم برنامه‌ریزی شده بود، اما تا همین اواخر در حال جمع‌آوری اطلاعات و انجام ماموریت‌های مختلف بود.

شاید قابل توجه‌ترین مثال این باشد که چرخ واکنش که فضاپیما را ثابت نگه می‌داشت، در سال ۲۰۱۳ خراب شد. ناسا یک راه حل طراحی کرد که فضاپیما را قادر ساخت تا از باد خورشیدی برای تعادل خود استفاده کند و در مسیر خود باقی بماند. این کار باعث شد تا کپلر برای ۱۷ عملیات سه ماهه، عملیاتی باقی بماند.

اما دانشمندان ناسا نمی‌توانند در مورد مصرف سوخت در فضای عمیق به طور دقیق اظهار نظر کنند. در اوایل سال جاری مشخص شد که این فضاپیما فقط به اندازه‌ای سوخت دارد که در مسیر خود باقی بماند تا در جهت مناسب،  مشاهدات خود را طی چند ماه به زمین منتقل کند.

از آنجا که هیچ راهی برای اندازه‌گیری مستقیم ذخایر سوخت وجود ندارد، دانشمندان مقدار سوخت باقی مانده را حدس می‌زنند.

ناسا پس از این که کپلر هجدهمین عملیات سه ماهه خود (Campaign ۱۸) را با موفقیت به پایان رساند، آن را به حالت خواب زمستانی برد تا تخمین بزند که چه مقدار سوخت ممکن است برای آن باقی مانده باشد.

کپلر تاکنون بیش از ۲۷۰۰ سیاره فراخورشیدی با امکان وجود حیات را کشف کرده است که حدود ۳۰ تا از آنها در کمربند حیات به دور ستاره خود می‌چرخند. اکنون دوباره بیدار می‌شود تا احتمالا ماموریت جدیدی را انجام دهد.

ناسا اعلام کرد: پس از اینکه کپلر را از حالت خواب بیرون آوردیم، تنظیمات یکی از پیشران‌ها را که دچار اختلال شده بود، اصلاح کردیم. نشانه‌های مقدماتی نشان می‌دهد عملکرد تلسکوپ ممکن است تا حدودی تضعیف شده باشد. همچنین مشخص نیست که چه مقدار سوخت برایش باقی مانده است.

ناسا همچنان به نظارت بر سلامت و عملکرد فضاپیمای کپلر ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
امکان واردات چندین گوشی مسافری با یک پاسپورت؛ از راه‌های دور زدن رجیستری

واردات و ثبت سفارش دسته‌بازی برای بازی‌های رایانه‌‌ای یا سایر کنسول‌ها از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر می‌شود.منبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
بررسی شرایط زندگی در مریخ روی زمین!

لنز‌ و آداپتور‌های جدید کانن نیاز‌های اولیه‌ی کاربران سیستم جدید RF و دوربین EOS R را به خوبی تامین خواهند کرد.Arrayمنبع

  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
راهکاری برای افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس

سامسونگ عرضه آپدیت اندروید 8 اوریو را برای گوشی گلکسی C7 خود آغاز کرده است. این مدل در ابتدا در سال ۲۰۱۶ و با اندروید ۶.۰.۱ به بازار عرضه شده بود.0
با وجود این‌که انتقادات زیادی به انتشار آپدیت‌های اندروید سامسونگ وارد است اما این شرکت به‌تازگی یکی از مدل‌های میان‌رده خود را به اندروید ۸ آپدیت کرده است. گلکسی C7‌ که دو سال پیش با اندروید ۶ عرضه شده بود حالا با کمال تعجب به اندروید ۸ آپدیت شده است. آپدیت اندروید 7 نوقا برای گلکسی C5، گلکسی C7 و گلکسی C9 پرو… گلکسی C7 سامسونگ با بدنه فلزی، اسنپ‌دراگون ۶۲۵ و صفحه‌نمایش… گفتنی است گلکسی C7 با شماره مدل SM-C7000 به‌تازگی در کشور چین این آپدیت را دریافت کرده و شاید انتشار آپدیت برای کشورهای دیگر چند روزی طول بکشد. سامسونگ همچنین گوشی گلکسی C5 پرو را نیز با شماره مدل SM-C5018 به اندروید اوریو آپدیت کرده است. آپدیت گلکسی C7‌ همچنین شامل آپدیت‌های امنیتی ماه مرداد گوگل نیز هست اما در آپدیت گلکسی C5 پرو تنها آپدیت‌های امنیتی تیرماه گنجانده شده است.از مشخصات فنی شاخصی گلکسی C7‌ سامسونگ می‌توان به صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچی Super AMOLED با وضوح 1080p، تراشه اسنپ‌دراگون ۶۲۵ کوالکام، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی، ۴ گیگابایت حافظه رم و دوربین‌های ۱۶ و ۸ مگاپیکسلی در پشت و جلو اشاره کرد. این گوشی با قیمت حدودی ۲۵۰ یورو یا ۳۰۰ دلار به بازار عرضه شده بود.منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
میزان ضرر نور تلفن همراه روی چشم

پژوهشگران نسبت به یکی از جنبه‌های کمتر مطالعه شده گرمایش زمین هشدار دادند. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد گرم شدن کره زمین موجب افزایش تعداد حشرات شده و درنتیجه میزان محصولات کشاورزی که توسط آفات و حشرات خورده می‌شوند نیز افزایش پیدا می‌کند. پژوهشگران پیش‌بینی می‌کنند این افزایش میزان آفات و آسیب دیدن محصولات کشاورزی در حدود ۲۵ درصد باشد.

به گفته دانشمندان، افزایش دمای هوا موجب می‌شود تا میزان انرژی موردنیاز حشرات بیشتر شده و درنتیجه آن‌ها زادوولد بیشتری کرده و به منابع غذایی بیشتری نیاز خواهند داشت که در این میان مزارع و محصولات کشاورزی، قربانیان اصلی خواهند بود. در این مطالعات همچنین پیش‌بینی‌شده است در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش حشرات خواهیم بود.

ذرت، گندم و برنج را می‌توان اصلی‌ترین محصولات کشاورزی دانست که غذای بیشتر مردم جهان را تأمین می‌کند. متأسفانه هر سه این محصولات در معرض خطر آفات کشاورزی بوده و تأثیرات مخرب گرمایش زمین و بیشتر شدن جمعیت و اشتهای حشرات بر آن‌ها نمود بیشتری خواهد داشت. نتایج یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که در پی گرمایش زمین، بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش میزان آفات در این سه گیاه اصلی را خواهیم داشت و این افزایش آفات و نابودی محصولات کشاورزی با هر درجه میانگین افزایش دما، بیشتر و بیشتر خواهد شد. متأسفانه روند فوق درنهایت منجر به کاهش محصولات کشاورزی شده و خطری جدی برای بشریت به شمار می‌رود.

نتایج تحقیقات پیشین دانشمندان نشان می‌دهد که افزایش دما به‌تنهایی و بدون در نظر گرفتن بحث حشرات بر کاهش میزان تولید محصولات کشاورزی تأثیر داشته و هر یک درجه افزایش دمای هوا منجر به کاهش ۵ درصدی محصولات کشاورزی می‌شود. از سوی دیگر این آسیب در برخی مناطق بسیار بیشتر خواهد بود.

میزان آسیب‌دیدگی محصولات بر اساس نوع آن‌ها و منطقه‌ای که کشور فوق در آن قرار دارد می‌تواند متغیر باشد و برای نمونه برخی از کشورهای اروپایی با آسیب‌دیدگی محصولات گندم خودرو به رو خواهند بود و در قاره امریکا این مشکل بیشتر مرتبط با محصولات ذرت و در شرق آسیا برنج خواهد بود.

شرح کامل این پژوهش و یافته‌های به‌دست‌آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Science منتشرشده و در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد.

 

5656

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
ممنوعیت اپلیکیشن‌های مستهجن در فروشگاه گوگل با پالیسی جدید

پس از حدود یک ماه از درز اطلاعاتی پیرامون ویژگی‌های دو گوشی میان رده جدید از طریق وب‌سایت چین موتورولا، این شرکت سرانجام ساعاتی پیش از دو گوشی وان و وان پاور با اندورید خالص در IFA2018 رونمایی کرد.0
پیش‌تر گوشی‌های وان و وان پاور را با نام‌های P30 و P30 Note می‌شناختیم که ادعای می‌شد صرفا برای عرضه در بازار چین طراحی گردیده‎اند. به هر حال گوشی‌های جدید موتورولا با نمایشگری مجهز به ناچ راهی بازار خواهند شد و به نظر می‌رسد در طراحی آن‌ها از مهندسین کمپانی لنوو هم استفاده شده است، چراکه زبان طراحی آن‌ها بسیار شبیه به گوشی‌های چینی است.گوشی‌های وان و وان پاورهرچند شرکت سازنده اطلاعات کمی در رابطه با ویژگی‌های جدید این محصول ارائه کرده، با این حال تا بدین لحظه میدانیم که موتورولا وان از نمایشگری 5.9 اینچی با وضوح تصویر فوق اچ دی پلاس و نسبت تصویر 19 به 9 بهره برده و در قاب پشتی شیشه‌ای، میزان دوربین دوگانه 13 و 8 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت است.گوشی‌های وان و وان پاور هواوی AI Cube را معرفی کرد؛ ترکیبی از اسپیکر هوشمند و روتر… هواوی چهار رنگ جدید برای پی 20 پرو معرفی کرد: شیشه‌ای و چرمی از دیگر ویژگی‌های این مدل میان رده می‌توان به قدرت گرفتن از اسنپ‌دراگون 625، 4 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره سازی داخلی 64 گیگابایتی، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و تجهیز به یک باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی با عمر شارژ یک روزه اشاره کرد.گوشی‌های وان و وان پاوراما در سوی دیگر وان پاور دارای سخت افزاری از جمله نمایشگر 6.2 اینچی وضوح تصویر فوق اچ دی پلاس و نسبت تصویر 19 به 9، پردازنده مرکزی اسنپ‌دراگون 636 و باتری 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی با وعده عمر شارژ دو روزه است.گوشی‌های وان و وان پاور با اندروید خالص 8.1 به زودی راهی بازار خواهند شد، اما شرکت سازنده وعده داده در اولین فرصت به‌روزرسانی اندروید 9 پای را هم دریافت کنند.منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
بهترین ربات برای گل‌های خانگی/ عکس

به گزارش ایسنا و به نقل از گیزمگ، اگر شما اهل کوه‌نوردی و پیاده‌روی در طبیعت باشید، همواره به دو وسیله نیاز پیدا می‌کنید. اول عصایی برای پیاده‌روی و دوم دستگاه قابل حمل تصفیه‌کننده آب.

حال شرکت "  Kyle Stringham" که یک کارافرین است، این نیاز را برای دوستداران طبیعت‌گردی مرتفع ساخته است و این دو نیاز را در قالب تولید یک محصول برآورده ساخته است.

دراین راستا این شرکت یک عصای طبیعت‌گردی  موسم به " PurTrek" از جنس فیبر کربنی تولید کرده است که قادر به تصفیه آب است.

صاحبان این عصا علاوه بر استفاده از آن برای پیاده‌روی می‌توانند آب را نیز تصفیه کنند.آن‌ها می‌توانند این عصا را به داخل رودخانه و زیر آب فرو ببرند و آب داخل روخانه را تصفیه کنند.

در نوک این عصا و داخل آن یک فیلتر برای تصفیه گل،شن و ماسه وجود دارد. یک فیلتر فیبری قابل تعویض نیز در این عصا وجود دارد که ۹۹.۹۹ درصد از باکتری‌های آب را از بین می‌برد و تصفیه می‌کند.

ذرات "میکروپلاستیک"(microplastic) که یکی از عوامل عمده آلودگی آب دریاها و اقیانوس ها هستند نیز از طریق این عصا تصفیه می‌شوند.

آب تصفیه‌شده سپس از طریق یک لوله سیلیکونی که در بالای عصا قرار دارد، به دهان صاحب عصا و یا یک بطری آب متصل می‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد.

این عصا درمقایسه با دستگاه‌های تصفیه آب قابل حمل، در هر بار پمپ آب، دو یا سه برابر بیشتر آب تصفیه می‌کند.

این عصا ۱۷۹ دلار قیمت‌گذاری شده است.

اگر برنامه‌ریزی‌ها به درستی پیش رود،این عصا از ماه "فوریه" در دسترس مشتریان خواهد بود.

انتهای پیام

منبع
  • ynznso ynznso
  • ۰
  • ۰
تجربه جدید خرید از روی استوری اینستاگرام

نوکیا نام تجاری PureView را که در گذشته برای بعضی از دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کرد از مایکروسافت باز پس گرفت.0
شرکت HMD Global که این روزها ساخت و فروش گوشی‌های نوکیا را بر عهده دارد نام تجاری PureView را از مایکروسافت خریداری کرد تا یک بار دیگر شاهد این برند در گوشی‌های جدید نوکیا باشیم.اگر از طرفداران دوآتشه گوشی‌های نوکیا باشید حتما به خاطر دارید که این نام تجاری را اولین بار در گوشی نوکیا 808 PureView شاهد بودیم. این گوشی که حدود 6 سال پیش معرفی شده بود از سیستم‌عامل سیمبین بهره می‌گرفت.نوکیا از نام تجاری PureView برای دوربین‌های باکیفیت گوشی‌های خود استفاده می‌کرد و در نوکیا 808 PureView نیز با یک دوربین 41 مگاپیکسلی طرف بودیم و دوربین سلفی این گوشی 3 مگابایت بود. انصافا باید گفت چنین مگاپیکسلی برای دوربین‌های آن زمان واقعا مثال‌زدنی بود. یکی از متخصصین فناوری دوربین PureView، مایکروسافت را به مقصد… نمونه تصاویر دوربین لومیا 950 از کیفیت بالای دوربین آن خبر… مدتی بعد نیز یک بار دیگر گوشی لومیا 1020 افتخار استفاده از این برند را پیدا کرد. این گوشی که از سیستم‌عامل ویندوزفون بهره می‌گرفت سنسور 41 مگاپیکسلی داشت و دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 1.2 مگاپیکسلی کمک گرفته بود.در هر دو مدل گوشی‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم شاهد حضور فلش زنون و لنزهای زایس بودیم. استفاده نوکیا از این نام تجاری به همین‌جا ختم نشد و گوشی‌های لومیا 920, لومیا 925, لومیا 928, لومیا Icon, لومیا 830, لومیا 930, لومیا 1020, لومیا 1520, لومیا 950 و لومیا 950 XL نیز نام برند PureView را یدک می‌کشند.همان‌گونه که حتما در جریان هستید شرکت HDM Global پس از خرید لایسنس گوشی‌های نوکیا از مایکروسافت یکبار دیگر به برند نوکیا جان تازه‌ای دمید و با این حساب انتظار می‌رود با خرید نام تجاری PureView از مایکروسافت، در آینده‌ای نه چندان دور یک بار دیگر شاهد گوشی‌های نوکیا با دوربین‌های بسیار باکیفیتی باشیم.منبع
  • ynznso ynznso